Романът „Червеният ангел“ е равносметка на два живота, белязани и сякаш предопределени от събитията, положили своя кървав отпечатък върху XX век.
Анонимно обаждане подтиква автор на биография на Назъм Хикмет да замине за Берлин, за да получи важни документи, свързани с живота на поета. Тъкмо повод да си припомни годините, прекарани в Берлин преди падането на Стената, и страстната си любов към една турска певица. Столицата на обединена Германия е същата като в неговата младост, но и съвсем различна. Няма я Стената, разделяла някога не само града, а и света на две непримирими части. Сега, дори и невидима, тя прокарва границата между две епохи. И ако прескачането от едното политическо пространство в другото, макар и трудно, все пак е било възможен и възвратим процес, то преходът във времето се оказва проблематичен. В този „град на призраци“ минало и настояще се преплитат в съдбите на двамата главни герои – писателя, тръгнал по следите на документите и на изтлелите чувства, и „анонимния“ правоверен комунист Али Албайрак, бивш агент на Щази, хомосексуалист, обсебен от личността и творчеството на Назъм Хикмет, за когото е донасял под псевдонима Дявол. Любовта е преминала в носталгия, верността в угризения, живи са само стиховете на поета, останал чист и непокварен въпреки всички превратности на историята и на личното битие.
Недим Гюрсел (р.1951 г.), знаково име в турската литература, от години живее в Париж, преподава в Сорбоната, носител е на многобройни европейски литературни отличия, кавалер е на френския Орден на изкуствата и литературата, на наградата на френския ПЕН-клуб, на Международната литературна награда за балкански писатели „Балканика“, а една от последните му книги – „Рисуван свят“ – е обявена за най-добър чуждестранен роман във Франция.
Творбата му „Мехмед Завоевателя“ се радва на десетки преиздания от 1995 г. до днес. По своята структура тя не е типичен исторически роман за Мехмед II Завоевателя. В тъканта му авторът, в духа на постмодернизма, вплита и разказа за неговото създаване, което превръща произведението му в класически вариант на познатия жанр „роман в романа“.