Коментари

Министърът на охолната среда

Нено Димов чул, не дочул колко от българите са луднали и говори направо като пред пациентите на „Четвърти километър“: „Не можем да забраним вноса на стари коли. Но настояваме да се направи така, че да не може да бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България.” Забраната на дизелите изкривявала пазара и било редно този, който предизвиква това, да защити останалите страни от Съюза.

Има съждения, които няма как да не наречеш идиотски, а хората, които са ги изказали, идиоти. Просто така по принцип го казвам, а не срещу някой конкретно…

В Германия могат да забранят дизелите да се движат, ние не можем да им забраним вноса? Стига, бе! А не можем ли да въведем екологични изисквания например, които дизелите не могат да изпълнят?

И защо, бе, аланкоолу, защо да чакаме Германия да забрани  износа им, когато вие за един ден можете да промените закона и да забраните вноса им? Не питам, знам защо. Защото едно от първите яки лобита в българската политика е лобито на вносителите на стари автомобили. И именно на това лоби дължим факта, че страната се напълни с таралясници. И освен това, единствено тези таралясници са по джоба на обикновения българин. И, ако се удари вносът им, ще се удари този българин, който освен обикновен българин, се явява и масов избирател.

Наскоро шефът на Пътната полиция Бойко Рановски  каза, че 65% от автомобилите у нас са над 15 години. А 1 млн. от тях били толкова стари, че изобщо не трябва да са на пътя. Ексик олсун старите германски дизели! И тогава вицът, че предимството на софийския въздух е, че виждаме какво дишаме, ще престане окончателно да е виц. Мисля, че се налага спешно онези, дето сме изпратили в парламента, да си извадят пръста от носа, ако няма да им пречи да мислят, и да се заемат с проблема. Не го вярвам, просто съм длъжен да го кажа.

Защото проблемът не е само с въздуха. Огромен проблем имаме с придвижването из градовете, особено в София. Огромен проблем имаме с паркирането. Вносът на евтини таралясници позволи на семействата да имат по две, че и по три коли. А София, понеже се управлява все от кметове с визия, е напълно неподготвена за тази инвазия. Тротоарите са задръстени от паркирани коли. Строят се огромни кооперации без гаражи или просто се отбива номерът. Как се строят ли? С недомислено законодателство и рушвети. В нашата кооперация например на 25 апартамента се падат 10 гаража. Няма как да стане. Някакъв ентусиаст викаше всяка сутрин паяка да вдига наблъсканите пътно една до друга и по двата тротоара коли, но и той се умори. Паркиращите обаче никога не се уморяват. И майките с количките, и бабите с бастунките, и децата с раниците – всички делим мегдан с колите на платното.

И дебелогъзниците в НС трябва малко да си поразмърдат мозъците и да предприемат активна политика по отношение на автопарка. Да, ще ни докривее, защото ще ни засегне всички, но то и сега ни засяга и много по-страшно ни засяга.

 

 

 

Министърът на охолната среда

Условия за ползване

Текстовете от Редута.бг не могат да бъдат препечатвани без изричното съгласие на редакцията.

Контакти

За връзка с Фондация "Редута": dr.tonyfilipov (at) abv.bg, тел: 0888 415 448
Редута.БГ се обслужва от счетоводна къща "Лавейа", бул. "Княз Дондуков" № 49, Тел: +359 2 988 84 04; Мобилен тел.: +359 888 60 72 70, Ел. поща: sk.laveia@gmail.com.
Работи с Хостинг в Rax Cloud.
To Top